Over PKC

PKC, de Papendrechte Korfbal Club, is de grootste korfbalvereniging van Nederland met bijna 1000 leden. PKC/Vertom is een vereniging die altijd in beweging is. Zowel binnen áls buiten de lijnen. PKC wil dat iedereen mee kan doen en dat willen we realiseren in een sociaal vertrouwde omgeving. Denk hierbij aan breedtekorfbal, G-korfbal,  een kangoeroeclub voor de allerkleinsten, een recreantenteam en diverse vriendenteams.

Daarnaast heeft PKC als missie een toonaangevende club te zijn en mee te doen in de top. En daarmee zijn we goed op weg. Selectieteams spelen op het hoogste niveau. En hebben we een aantal PKC-ers in het Nederlands team (jeugd én senioren). Ook wordt PKC vertegenwoordigd in de district teams.
Het liefst hebben we topspelers al in de jeugd onder onze hoede. Zo wennen spelers het beste aan onze cultuur. We proberen te werken aan een selectie waar de vonken vanaf springen en waar we allemaal een beetje gek op zijn. Plezier zien wij als absolute meerwaarde voor de spelers, trainers, staf, sponsoren en de club.

Maar zoals gezegd zijn we ook buiten de lijnen “in beweging”. Zo wordt er 3 avonden in de week “combi-fit” gegeven (bootcamp), hebben we PKC-events die evenementen organiseert voor jong én oud en hebben we sinds kort een BSO gevestigd op ons sportpark. Sinds het seizoen 2015/2016 is er ook een PKC “embassy” georganiseerd, een dartcompetitie op de vrijdagavond.
PKC/Vertom, meer dan korfbal alleen!

Vragen?

Heb je vragen of opmerkingen? Neem contact met ons op!