Barbezetting

Een bijzonder jaar! Dat kunnen we wel zeggen als we kijken naar wat voor effecten Covid-19 op onze vereniging heeft gehad en nog steeds heeft. Beperkingen in sporten, in sociaal contact in de kantine en zeker ook in financieel opzicht. Het was en is ook een bijzonder jaar voor de kantinecommissie en dan met name met betrekking tot de barbezetting. Op de Algemene Ledenvergadering van 23 september is namelijk besloten dat we met elkaar gaan zorgen dat de kantine altijd open kan zijn. Alle senioren spelers en ouders van jeugdleden komen daarbij aan de beurt.

Waarom
De groep barvrijwilligers loopt al jaren in aantal terug. Ondanks de gebruikelijke oproepen in de weekbrief, diverse whatsapp-groepen, facebook en het aanwenden van een ander netwerk van vrijwilligers, is er nog steeds een structureel tekort van 24 barvrijwilligers per vier weken. Gevolg is dat er overbelasting plaatsvindt bij de rest van de vrijwilligers en bij Erika Deelen die binnen PKC de barbezetting in goede banen probeert te leiden, en dat is ongewenst.

Hoe
De kantine op doordeweekse avonden en op zaterdagmiddag openhouden, kan alleen als alle leden van PKC daar hun steentje aan bijdragen. Dat kan via een combinatie van de inzet van seniorenteams en ouders van jeugdleden. Op basis van de teamindeling 2020/2021 en de huidige bezetting van barvrijwilligers, zal elk team ongeveer 10 keer per seizoen een bardienst moeten invullen om onze gezellige kantine voor iedereen open te houden. Oftewel gemiddeld is iedere senioren speler en ouder van een jeugdlid één keer per jaar aan de beurt. Het rooster hiervoor zal de komende weken na het bekend worden van het schema van de zaal- en tweede helft veld competitie worden uitgewerkt.

Er is gekozen voor een teamverplichting zodat het hele team de verantwoordelijkheid heeft om de bardienst in te vullen. Indien een senioren speler en/of ouder van een jeugdspeler door omstandigheden verhinderd is, dan moet het team een vervanger regelen. Om dit organisatorisch optimaal te laten verlopen, zullen alle teams in goed overleg een aanspreekpunt moeten aanwijzen. Dit aanspreekpunt heeft een belangrijke rol. Enerzijds verdeelt hij/zij de verplichte bardiensten. Anderzijds wordt dit aanspreekpunt ook gebeld om voor vervanging te zorgen indien onverhoopt iemand van zijn/haar team niet bij een bardienst verschijnt. Wij verzoeken ieder team via de trainer de naam en het mobiele nummer van het bardienst aanspreekpunt via het mailadres barbezetting@pkc-korfbal.nl door te geven aan Erika Deelen. Een vriendelijk verzoek om dat uiterlijk vrijdag 20 november te doen. Dank alvast daarvoor!

Wat is er m.b.t. de kantine nog meer besloten op de Algemene Ledenvergadering. Mede gezien de Covid-19 crisis en de veiligheidsmaatregelen die hierdoor momenteel gelden, en als de kantine weer open mag waarschijnlijk ook nog deels van toepassing blijven, is contant geld in onze kantine geen optie meer. Daarom zal er in de kantine van PKC alleen nog maar met pin/clubcard/telefoon betaald kunnen worden.

Het duurt misschien nog even voordat we elkaar weer allemaal bij PKC kunnen ontmoeten. Maar als het zo ver is dan hebben we elkaar nodig om de kantine de gezellige ontmoetingsplaats te laten blijven zoals we die kennen. Tot snel!

Paul Tilleman, Erika Deelen en Ronald Meijerman

Meest recente berichten

Archief

Volg jij al het laatste nieuws?

Blijf op de hoogte van PKC/Vertom.

Volg ons op Instagram